TASARIM

TASARIM



     2.1. Öğretim Amaçları

     Genel Amaç: Uzaktan eğitim ile öğrencilerin Robotik Kodlama dersinde uygulama yapabilmelerinde gelişim sağlamaktır.

     Amaç 1: Öğrencilerin Robotik Kodlama dersi ile ilgili uygulamaların kullanımıyla ilgili bilgilendirilmesi.
1. Kazanım: Öğrenciler Robotik Kodlama dersi ile ilgili uygulamaları doğru bir şekilde kullanır.

     Amaç 2:Öğrencilere Robotik Kodlama dersi ile ilgili uygulamaların öğretilmesi.
1. Kazanım: Öğrenciler öğrendikleri uygulamaları aktif bir şekilde kullanırlar.
2. Kazanım: Öğrenciler öğrendikleri uygulamalar sayesinde sürece daha rahat bir şekilde adapte olurlar.

     Amaç 3: Öğrencilerin dijital çözüm becerilerinin geliştirilmesi.

     2.2. Öğretim İçeriği

  1. Robotik Kodlama dersi için kullanılan uygulamalar nelerdir? 
  2. Fritzing programının kullanımı
2.1.     Programın kullanımı nasıl olur?
2.2.     Program kullanımı için yapılması gerekenler nelerdir?

  1. Tinkercad programının kullanımı
3.1.     Programın kullanımı nasıl olur?
3.2.     Program kullanımı için yapılması gerekenler nelerdir?

  1. Dijital çözüm becerilerini geliştirme
4.1    Öğretilen uygulamalarla arduino üzerinden içerik geliştirme
4.2  Devre tasarımı ve kodlama nasıl yapılır?

     2.3. Öğretim Stratejisi

     İlk olarak öğrencilere bu süreç ile ilgili bilgiler verilir. Öğrencilerin hem düşünebilmeleri hem de ilgilerini çekebilmek için bu ders ile ilgili yapılan örnekler gösterilir. Bu sayede öğrencilerin ilgileri çekilir. Daha sonra bu ders için kullanılacak uygulamalar tanıtılır. Bu uygulamaları ne için, nasıl kullanılacağı anlatılır. Öğrenciler genelden özele doğru düşünerek neler yapılması neler yapılması gerektiğinin daha iyi farkına varabilir. Bu yüzden öğretim stratejisi olarak sunuş yoluyla öğretim stratejisini kullandık. 

     2.3.1. Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Öğretim yöntemi olarak;
        Düz Anlatım
        Gösterip yaptırma
        Bireysel çalışma

 Teknik olarak;
        Bilgisayar destekli öğretim
        Programlı öğretim
Hedef kitleye daha iyi ulaşabilmek hem öğrenmelerini sağlayıp hem de derse katılmalarını sağlayarak bilgilerin daha kalıcı olabilmesi için bu yöntem ve teknikleri seçtik.

     2.4. Ölçme Aracı


Yorumlar