DEĞERLENDİRME
DEĞERLENDİRME
5.1. Süreç Değerlendirmesi
5.1.1. Uzman Değerlendirmesi
“Dijital
çözüm becerilerini geliştirme” konusu ile ilgili hazırladığımız öğretim
tasarımı, Anadolu Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde konu alan uzmanı olan Dr. Öğr. Üy. Özcan Özgür Dursun tarafından
değerlendirilecektir. Bunun için belirli sorular hazırladık. Bunlar;
- İçeriğimiz amaca uygun mudur?
- İçeriğimiz de eksiklikler var mıdır varsa nelerdir?
- Amaç ve kazanımlar belirlediğimiz hedef kitlemiz için uygun mudur?
- Kullanılan materyaller öğretim tasarımımız için uygun mudur?
- Kullanılan yöntem, teknik ve stratejiler içeriğe uygun mudur?
- Belirlediğimiz zaman dilimi ve eğitim ortamı öğrenmenin verimliliği açısından uygun mudur?
- Bu öğretim tasarımı için görüş ve önerileriniz var mı?
5.1.2. Birebir Değerlendirme
Uzman değerlendirmesi aşamasından sonra
pilot değerlendirme aşamasına geçilir. Bunun için hedef kitlemizle aynı
özelliklere sahip en az 3 kişi seçilir. Eyüp Ege Koyuncu, Baran İlkan ve
Bensu Ölmez üzerinde eğitim uygulanır. Eğitim sürecinde gözlemler yapılır ve
eğitimle alakalı planlanan sorular sorulur. Bunlar;
- Gerçekleştirilen eğitim sizin için verimli oldu mu?
- Yeni bilgiler öğrenirken zorlandığınız alanlar oldu mu?
- Eğitici eğitimi gerçekleştirirken zorlandığınız alanlarda size yardımcı oldu mu?
- Öğrendiğiniz bilgileri gerek öğrencilikte gerek öğretmenlikte kullanmayı düşünüyor musunuz?
- Eğitim için ayrılan süre ve ayarlanan eğitim ortamı sizin için yeterli mi?
- Gerçekleştirilen eğitimin size göre aksayan ve düzeltilmesini istediğiniz tarafları varsa nelerdir?
5.1.3. Pilot Değerlendirme
Zaman kısıtlamasından dolayı pilot
değerlendirme yapılamamıştır.
5.2. Ürün Değerlendirmesi
Bu aşamada tasarlanan öğretim içeriğinin
hedef kitleye kazandırılıp kazandırılmadığı kontrol edilir. Bunun için derste
yapılan alıştırmalar ve hazırlanan etkileşimli videolar aynı zamanda süreç
değerlendirmesi de göz önüne alınacaktır.
- Kullanılan yöntem, teknik ve stratejiler yeterli oldu mu?
- Amaç ve kazanımlar hedef kitleye kazandırıldı mı?
- Kullanılan materyaller ve eğitici kılavuzu hedef kitleye faydalı oldu mu?
- Eğitim için belirlenen süre yeterli miydi?
- Eğitim açık ve anlaşılır bir biçimde gerçekleşti mi?
Yorumlar
Yorum Gönder