DEĞERLENDİRME

DEĞERLENDİRME



     5.1. Süreç Değerlendirmesi

     5.1.1. Uzman Değerlendirmesi

     “Dijital çözüm becerilerini geliştirme” konusu ile ilgili hazırladığımız öğretim tasarımı, Anadolu Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde konu alan uzmanı olan Dr. Öğr. Üy. Özcan Özgür Dursun tarafından değerlendirilecektir. Bunun için belirli sorular hazırladık. Bunlar; 
  1. İçeriğimiz amaca uygun mudur?
  2. İçeriğimiz de eksiklikler var mıdır varsa nelerdir?
  3. Amaç ve kazanımlar belirlediğimiz hedef kitlemiz için uygun mudur?
  4. Kullanılan materyaller öğretim tasarımımız için uygun mudur?
  5. Kullanılan yöntem, teknik ve stratejiler içeriğe uygun mudur?
  6. Belirlediğimiz zaman dilimi ve eğitim ortamı öğrenmenin verimliliği açısından uygun mudur?
  7. Bu öğretim tasarımı için görüş ve önerileriniz var mı?

     5.1.2. Birebir Değerlendirme

     Uzman değerlendirmesi aşamasından sonra pilot değerlendirme aşamasına geçilir. Bunun için hedef kitlemizle aynı özelliklere sahip en az 3 kişi seçilir. Eyüp Ege Koyuncu, Baran İlkan ve Bensu Ölmez üzerinde eğitim uygulanır. Eğitim sürecinde gözlemler yapılır ve eğitimle alakalı planlanan sorular sorulur. Bunlar; 
  1. Gerçekleştirilen eğitim sizin için verimli oldu mu?
  2. Yeni bilgiler öğrenirken zorlandığınız alanlar oldu mu?
  3. Eğitici eğitimi gerçekleştirirken zorlandığınız alanlarda size yardımcı oldu mu?
  4. Öğrendiğiniz bilgileri gerek öğrencilikte gerek öğretmenlikte kullanmayı düşünüyor musunuz?
  5. Eğitim için ayrılan süre ve ayarlanan eğitim ortamı sizin için yeterli mi?
  6. Gerçekleştirilen eğitimin size göre aksayan ve düzeltilmesini istediğiniz tarafları varsa nelerdir?

     5.1.3. Pilot Değerlendirme

     Zaman kısıtlamasından dolayı pilot değerlendirme yapılamamıştır.

     5.2. Ürün Değerlendirmesi

     Bu aşamada tasarlanan öğretim içeriğinin hedef kitleye kazandırılıp kazandırılmadığı kontrol edilir. Bunun için derste yapılan alıştırmalar ve hazırlanan etkileşimli videolar aynı zamanda süreç değerlendirmesi de göz önüne alınacaktır. 
  1. Kullanılan yöntem, teknik ve stratejiler yeterli oldu mu?
  2. Amaç ve kazanımlar hedef kitleye kazandırıldı mı?
  3. Kullanılan materyaller ve eğitici kılavuzu hedef kitleye faydalı oldu mu?
  4. Eğitim için belirlenen süre yeterli miydi?
  5. Eğitim açık ve anlaşılır bir biçimde gerçekleşti mi?


Yorumlar