ANALİZ

ANALİZ

     1.1. Problem Durumunun Belirlenmesi

     COVID-19 nedeniyle yüz yüze eğitimlere ara verilmesi ve alışık olunmayan uzaktan eğitime geçilmesi ile birlikte, öğrencilerin dijital derslere olan adaptasyonu zor olmaktadır. Yine aynı şekilde dijitalde, öğrencilerin robotik kodlama derslerinde uygulama eksikliği yaşamasıdır.

     1.1.1. Olması Gereken Durum

     Erken yaşta kodlama eğitimi almaya başlayan çocuklar; zihinsel gelişim, problem çözme becerisi, işlerin planlanması, durumlar arası ilişki kurma ve yeni fikirler üretme konusunda daha çok gelişim göstermektedirler. Ayrıca robotik kodlama ile de tanışan çocukların makinelerin nasıl işlediği konusunda da temelleri oluşmaktadır. Bu sebeple zihinsel olarak bu yönde gelişmeleri, onların kodlama konusunda ileri yaşlarda daha başarılı olmalarını sağlamaktadır. Günümüzde yaşanan salgın sebebiyle eğitim, geleneksel eğitimden uzaktan eğitime evrilmek zorunda kalmıştır. Yeni neslin de teknoloji içinde doğdukları ve günlük yaşantılarında sürekli kullandıkları göz önüne alınarak adaptasyon sorunu yaşamayacağı düşünülmektedir. Gerek Türkiye’de, gerekse de dünyada eğitime atfedilen değer çok büyüktür. Uzaktan eğitim, ülkelerin çağa ayak uydurabilme çabalarını da işaret etmektedir. Gelişmiş ülkeler yaşam boyu eğitim faaliyetlerine büyük önem vermektedir. Bu açıdan uzaktan eğitim, ülkelerin öğrenim faaliyetlerini sürekli bir hale getirebilmeleri için biçilmiş bir kaftandır. Fiziki ve maddi koşulların yetersizliği ülkeleri uzaktan eğitim uygulamalarına önemli ölçüde yatırım yapmaya zorlamaktadır.

     1.1.1.1. Türkiye’deki Durum

     Yaşanan salgın sebebiyle Türkiye’de ilkokul, ortaokul ve lise öğrencileri için EBA online eğitim platformundan, internet üzerinden ve TRT’den yayın yapılmaktadır. Ancak örgün eğitimde bile Milli Eğitim Bakanlığı okullarda robotik ve kodlama derslerini müfredata koyma çalışmaları yapıyordu. Birçok özel okul da robotik ve bilgisayar kodlama derslerini kendi ders programlarında öğrencilerine sunmaya başlamışlardı. Robotik uygulamalar donanımsal ekipmanlar gerektirdiği için pahalı bir yatırım gerektiriyor. Bu nedenle her özel okul kodlama dersi verse de gerçek anlamda robotik uygulama dersleri yapamıyordu veya kısıtlı şekilde yaparak öğrencilerine sunma gayreti içindeydiler. Örgün eğitimde bile tam anlamıyla bu sistem oturtulamamışken, uzaktan eğitimde de aynı sıkıntı devam etmektedir. Tinkercad gibi 3D tasarım ve modelleme programları kullanılarak yaşanan uygulama eksiklikleri giderilmeye çalışılmalıdır.

     1.1.2. Mevcut Durum

     Çevremizdeki ilkokul çağındaki öğrencilerle internet üzerinden yapılan görüşmelerin ve yapılan araştırmaların öncülüğünde dijital derslerde adaptasyon sürecinin zor olduğunu, dijitalde öğrencilerin robotik kodlama alanında verilen eğitimlerin yetersizliğini gördük.

     1.1.2.1. Türkiye’deki Durum


(KASALAK, 2017)


     Bu süreçte ön planda tartışılan ve önemine her ortamda atıflar yapılan becerilerden birisi de kodlama becerisidir. Kodlama, bireylerin matematiksel ve kompütasyonel becerilerini (değişken ve koşul ifadeleri gibi) geliştirmekle beraber, bunun yanında bireyler kodlama yaparken problem çözmeye ilişkin öğrenme stratejilerini, projelerini tasarlamayı ve fikirler arasında bağlantılar kurmayı öğrenmektedirler. Bu beceriler yalnızca bilgisayar uzmanlarının değil her yaştan, uğraştan ve meslekten herkes için gerekli becerilerdir (Wing, 2006; Resnick, 2013).

     1.2. Gereksinim Türü

     İnternet üzerinden ulaşılabilen ilkokul öğrencileriyle iletişime geçildi ve hedef kitle ile internet üzerinden konuşuldu. Robotik kodlama ile ilgili bilgileri soruldu. Alınan cevaplar karşısında "scratch" dışında hangi programları kullanabilecekleri, uzaktan eğitimle nasıl simülasyonlar yapabilecekleri konusunda bilgi verilmesine karar kılındı. Böylece gereksinim türünün açıklanan konular olduğu gözlemlendi.

     1.3. Hedef Kitlenin Özellikleri

     Hedef kitle ilkokul öğrencileridir. Yaş aralığı 10 – 12 arasındadır. Temel bilgisayar kullanım becerilerine sahiptir. Tüm öğrencilerin evinde bilgisayarı bulunmaktadır.

     1.4. Kaynaklar ve Sınırlılıkların Analizi

     1.4.1. Kaynaklar

     Tüm öğrencilerin evinde internet bağlantısı ve bilgisayar mevcuttur.

     1.4.2. Sınırlılıklar

     Yeterli kaynağa sahip olunmasından, zaman sınırlamaması olmasından dolayı herhangi bir sınırlılık bulunmamaktadır.

Yorumlar