GELİŞTİRME

GELİŞTİRME

     3.1. Öğretim Planı

     3.1.1. Giriş Etkinlikleri

     Dikkati Çekme: Öncelikle öğrenenlerin dikkatlerini derse toplayabilmek için kısa bir sohbet havası oluşturulur. Öğretici kendini tanıtır, dersin içeriğinden bahseder. Fritzing ve tinkercad gibi programları, eğitim dışında da kendilerini geliştirmek için kullanabileceklerini anlatır.

     Motivasyonu Sağlama: Bugüne kadar gördüğümüz örgün eğitimin virüs sebebiyle uzaktan olarak verilmeye çalışılmasının öğrencilere olan etkilerinin düşünülmesi istenir. Kısaca konu üzerinde durulur. Böyle durumlar için online platformların önemi açıklanır. Öğrencilerin daha aktif olabileceğinden, yaparak ve yaşayarak öğrenebileceğinden, yer, mekan ve zaman sıkıntısı yaşamadan etkileşimli ya da etkileşimsiz bu ortamları kullanabileceğinden, dijital okuryazarlığın öğreneceklerimiz ile arasındaki ilişkiden ve bilgiyi deneyimleyerek öğrenecekleri konusunda öğrenciler güdülenir.

     Gözden Geçirme: Amaç ve kazanımlar kısa bir sunumla anlatılır.

     Öğretimin Amaçlarından Haberdar Etme: 2 haftalık eğitim içeriğimiz; her hafta 3 ders videosu ile verilecek olup toplam 6 ders videosundan oluşmaktadır. 1. ve 2. hafta ilk ders videolarımızda fritzing ve tinkercad olmak üzere platform tanıtımları yapılacağı, ikinci ve üçüncü ders videolarımızda platformlar üzerindeki özelliklerin ve kullanımlarının anlatılacağı konusunda bilgilendirilir. Dersimizin ara ara sunum üzerinden ama çoğunlukla gösterip yaptırma şeklinde ilerleyeceği anlatılır. Bu ders sonunda tinkercad ve fritzing programlarını etkili kullanabilecek duruma gelecekleri söylenir.

     3.1.2. İçeriğin Sunumu

     1. Hafta



     Derse geçiş için giriş etkinliklerindeki aşamalar tek tek gerçekleştirilir. Daha sonra online programlardan kısaca bahsedilir. Buna dayalı olarak eğitimimizi gerçekleştireceğimiz iki ana başlık ele alınır. Bu başlıklardan ilki olan fritzing online programından bahsedilir ve tanıtımı yapılır. Böylece birinci dersin sonuna gelinir. İkinci ve üçüncü derslerde platform üzerindeki özellikler ve kullanımlar gösterip yaptırma yöntemiyle anlatılır. Basit lamba yakma devresi oluşturma anlatılır. Aynı zamanda hazırlanan e-kitaplardan da takibin yapılabileceği söylenir. Dijital okuryazarlık ve öğrendiklerimiz arasındaki ilişki anlatılır ve 1. hafta biter.

     2. Hafta


     Derse geçiş için giriş etkinlikleri aşamaları gerçekleştirir. Bir önceki hafta ile ilgili kısaca konuşulur. İkinci başlığımız olan tinkercad online programından bahsedilir, tanıtımı yapılır ve tinkercad üzerinden oluşturulan sınıfa öğrencilerden kayıt olmaları istenir. Birinci ders biter. İkinci ve üçüncü derslerde platform üzerindeki özellikler ve kullanımlar gösterip yaptırma yöntemiyle anlatılır. Aynı zamanda hazırlanan e-kitaplardan da takibin yapılabileceği söylenir. Öğrencilerin ders sonunda kayıt oldukları sınıf üzerinde çalışma yapmaları ve  bu çalışmaların geri dönütünün verileceği söylenir. Ayrıca sorular için de facebook ve instagram arama motorlarına “robocode“ yazarak sosyal platformlardan bizlere ulaşabilecekleri söylenir ve eğitim böylece tamamlanmış olur.

     3.1.3. Alıştırma etkinlikleri

     Her öğrenenin kişisel bilgisayarı olmasından dolayı öğrenciler, oluşturulan sanal sınıfta alıştırma yapabilecektir. Alıştırmaların ders sonunda kalıcılığı arttırmak ve aynı zamanda değerlendirme olarak kullanılabilmesi için eş zamanlı yapılacaktır.

     3.1.4. Değerlendirmenin Planlanması

     Ders sonunda yapılan alıştırmaların geri dönütleri oluşturulan sınıf ortamından verilecektir. Bu verilen geri dönütler sayesinde düzeltmelerin yapılıp eğitim sonunda genel bir değerlendirme yapılacaktır.

Yorumlar