GELİŞTİRME
GELİŞTİRME
3.1. Öğretim Planı
3.1.1. Giriş Etkinlikleri
Dikkati
Çekme: Öncelikle öğrenenlerin dikkatlerini derse toplayabilmek için
kısa bir sohbet havası oluşturulur. Öğretici kendini tanıtır, dersin
içeriğinden bahseder. Fritzing ve tinkercad gibi programları, eğitim dışında da
kendilerini geliştirmek için kullanabileceklerini anlatır.
Motivasyonu
Sağlama: Bugüne kadar gördüğümüz örgün eğitimin virüs sebebiyle
uzaktan olarak verilmeye çalışılmasının öğrencilere olan etkilerinin
düşünülmesi istenir. Kısaca konu üzerinde durulur. Böyle durumlar için online
platformların önemi açıklanır. Öğrencilerin daha aktif olabileceğinden, yaparak
ve yaşayarak öğrenebileceğinden, yer, mekan ve zaman sıkıntısı yaşamadan
etkileşimli ya da etkileşimsiz bu ortamları kullanabileceğinden, dijital
okuryazarlığın öğreneceklerimiz ile arasındaki ilişkiden ve bilgiyi
deneyimleyerek öğrenecekleri konusunda öğrenciler güdülenir.
Gözden
Geçirme: Amaç ve kazanımlar kısa bir sunumla anlatılır.
Öğretimin
Amaçlarından Haberdar Etme: 2 haftalık eğitim içeriğimiz; her hafta
3 ders videosu ile verilecek olup toplam 6 ders videosundan oluşmaktadır. 1. ve 2. hafta ilk ders videolarımızda fritzing ve tinkercad olmak üzere platform
tanıtımları yapılacağı, ikinci ve üçüncü ders videolarımızda platformlar
üzerindeki özelliklerin ve kullanımlarının anlatılacağı konusunda
bilgilendirilir. Dersimizin ara ara sunum üzerinden ama çoğunlukla gösterip
yaptırma şeklinde ilerleyeceği anlatılır. Bu ders sonunda tinkercad ve fritzing
programlarını etkili kullanabilecek duruma gelecekleri söylenir.
3.1.2. İçeriğin Sunumu
1. Hafta
Derse geçiş için giriş etkinliklerindeki aşamalar tek tek gerçekleştirilir. Daha sonra online programlardan kısaca bahsedilir. Buna dayalı olarak eğitimimizi gerçekleştireceğimiz iki ana başlık ele alınır. Bu başlıklardan ilki olan fritzing online programından bahsedilir ve tanıtımı yapılır. Böylece birinci dersin sonuna gelinir. İkinci ve üçüncü derslerde platform üzerindeki özellikler ve kullanımlar gösterip yaptırma yöntemiyle anlatılır. Basit lamba yakma devresi oluşturma anlatılır. Aynı zamanda hazırlanan e-kitaplardan da takibin yapılabileceği söylenir. Dijital okuryazarlık ve öğrendiklerimiz arasındaki ilişki anlatılır ve 1. hafta biter.
2. Hafta
Derse geçiş için giriş etkinlikleri aşamaları gerçekleştirir. Bir önceki
hafta ile ilgili kısaca konuşulur. İkinci başlığımız olan tinkercad online
programından bahsedilir, tanıtımı yapılır ve tinkercad üzerinden oluşturulan
sınıfa öğrencilerden kayıt olmaları istenir. Birinci ders biter. İkinci ve
üçüncü derslerde platform üzerindeki özellikler ve kullanımlar gösterip
yaptırma yöntemiyle anlatılır. Aynı zamanda hazırlanan e-kitaplardan da takibin
yapılabileceği söylenir. Öğrencilerin ders sonunda kayıt oldukları sınıf
üzerinde çalışma yapmaları ve bu
çalışmaların geri dönütünün verileceği söylenir. Ayrıca sorular için de
facebook ve instagram arama
motorlarına “robocode“ yazarak
sosyal platformlardan bizlere ulaşabilecekleri söylenir ve eğitim böylece
tamamlanmış olur.
3.1.3. Alıştırma etkinlikleri
Her öğrenenin kişisel bilgisayarı olmasından dolayı
öğrenciler, oluşturulan sanal sınıfta alıştırma yapabilecektir. Alıştırmaların
ders sonunda kalıcılığı arttırmak ve aynı zamanda değerlendirme olarak
kullanılabilmesi için eş zamanlı yapılacaktır.
3.1.4. Değerlendirmenin Planlanması
Ders sonunda yapılan alıştırmaların geri
dönütleri oluşturulan sınıf ortamından verilecektir. Bu verilen geri dönütler
sayesinde düzeltmelerin yapılıp eğitim sonunda genel bir değerlendirme
yapılacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder